top of page
LAATSTE POSTS

RUNNING DOWN THE UXBRIDGE ROAD (QUEENS PARK RANGERS FC)

"Oh me lads you should of seen us coming, Running down the Uxbridge Road, You should of seen us coming, All the Lads and Lasses smile upon there faces, Running down the Uxbridge Road, To See The Queens Park Rangers..."

Het maken van een illustratie neemt veel tijd in beslag. Om die reden was ik vast begonnen aan een versie van Loftus Road, de thuishaven van Queens Park Rangers FC. Wat mij betreft is het één van de mooiste namen voor een voetbalclub. De naam alleen al klinkt vrij chic, maar ook lekker authentiek. Volgend jaar, in 2017, speelt Queens Park Rangers alweer 100 jaar op Loftus Road. In het begin van dit jaar ontving ik een bericht van Andrew, een Queens Park Rangers FC fan, uit London met de vraag of ik ‘zijn’ stadion wilde illustreren. Zelf illustreer ik alleen de stadions die ik bezoek of bezocht heb en echt heel sporadisch een stadion op aanvraag. Aan de meeste aanvragen kom ik niet toe of schuif ik door op de lange termijn. Deze aanvraag leek me een mooie gelegenheid om een illustratie van Loftus Road te combineren met een bezoek. De wedstrijd van het jaar van QPR is de derby tegen rivaal Brentford FC. Het liefst ga ik alleen op bezoek met een derby. Plannen werden gemaakt en het was wachten totdat de Engelse voetbalbond de speeldag en aanvangstijd vast zou stellen. Toen ik al lang en breed bezig was met de illustratie werd de derby verschoven naar een andere dag en dat maakte het voor mij lastig om het bezoek in te plannen. De illustratie maakte ik wel af en het resultaat stuurde ik naar Andrew. Het is na Ólafsvíkurvöllur, het stadion van UMF Víkingur Ólafsvík, pas mijn twee illustratie op aanvraag.

GERELATEERDE BERICHTEN
Er zijn nog geen tags.
  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
bottom of page