top of page
LAATSTE POSTS

KEINE WAND IST UNBEZINGBAR (Borussia Dortmund - 1. FC Union Berlin)


DFB POKAL RUNDE 2: BORUSSIA DORTMUND - 1.FC UNION BERLIN: De eerste ronde van de DFB POKAL was ik aanwezig in Essen bij onze vrienden van Rot Weiss. Helaas ging hun duel tegen Arminia Bielefeld verloren in een spannend duel. Na een 2-2 eindstand en een half uur extra kregen we de strafschoppen. De mannen uit Essen schoten de strafschoppen erg slecht in en Arminia Bielefeld bekerde verder. De tweede ronde in de beker bracht mij in Dortmund waar ik samen met De Twaalde Man een bezoek bracht aan het treffen tussen Borussia Dortmund en 1. FC Union Berlin. De traditieclub uit Oost-Duitsland had in totaal 12.000 supporters meegenomen. Een ongekend aantal. De sfeer was hierdoor waanzinnig goed. Die sfeer werd alleen maar beter toen Union ook nog eens op een verdiende 1-1 kwam. Alle fans afkomstig uit Berlijn hadden een rode jas aangetrokken met achterop de tekst: "Keine wand ist unbezingbar." De zo geroemde Gelbe Wand, de grootste staantribune van Europa, werd toch wel te kijk gezet door het geluid van de gasten. Na negentig minuten en verlenging zag ik wederom strafschoppen. Laten we zeggen dat ik tweemaal waar voor mijn geld heb gekregen. De accu van mijn mobiel begaf het onderweg en foto's zijn allemaal gemaakt door mijn reisgenoot.

GERELATEERDE BERICHTEN
Er zijn nog geen tags.
  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
bottom of page